LOST : Via Domus - ztraceni i ve hře (PC preview)

4. února 2008 v 9:31 | ADIS

Na první pohled se herní Lost jeví jako důstojná nástavba úspěšnému seriálu. Počkejme si však, jak se bude doopravdy hrát.
Žánr: akční
Datum vydání svět: 1.2.2008
Datum vydání v ČR: 1.3.2008


Lost: Via Domus (PC)Každý správný fanda možná nejúspěšnějšího seriálu posledního desetiletí velmi dobře ví, že dlouho očekávaná čtvrtá řada i přes stávku scénáristů konečně odstartovala a opět trhla pár diváckých rekordů. Nedá se předpokládat, že by ji televize Nova v brzké době zakoupila, a tak nezbývá než se uchýlit k internetovému sledování televize ABC, nebo porušit svědomí a nové díly si opatřit nějakým ne úplně legálním způsobem. Ještě je tu ale jedno řešení: vykašlete se na televizi, a počkejte si na videohru, která vyjde na všechny myslitelné platformy na přelomu tohoto a příštího měsíce. Herní Lost mají podtitul Via Domus a bylo by hříchem každého fanouška seriálu o něm něco nevědět. Lost: Via Domus (PC)Počítačová a konzolová adaptace se odehrává na pozadí událostí známých z prvních dvou epizod. Ovšem netěšte se, že si střihnete roli sympaťáků Jacka, Sawyera či tajnůstkářů Locka nebo Kate. Hlavním hrdinou je zcela nový, divákům neznámý charakter Elliot. I on byl na palubě Letu 815 ze Sydney, který ztroskotal na zdánlivě opuštěném a podivnostmi sužovaném ostrově kdesi v Pacifiku. Elliot trpí amnézií a podobně jako seriálové postavy se mu paměť navrací pomocí flashbacků. Na ostrově je přitom jediná osoba, jež o něm něco ví, a ta mu hned zkraje dá najevo, že ho příliš nemusí tím, že ho chce zabít. Proto si Elliot musí pomoct sám sobě. Žánrem Via Domus nemůže být nic jiného než akční adventura, v níž budete potkávat postavy veskrze známé ze seriálu a dozvíte se o nich další informace. Hra tak působí příjemně familiérně a propletenost s předlohou bude takřka dokonalá. Lost: Via Domus (PC)Flashbacky jsou významnou součástí herního designu, kdy jejich prostřednictvím spojujete rozfragmentované vzpomínky. Nebyla by to ale hra, kdybyste na ně pouze nečinně civěli. Překvapivě v nich budete mačkat spoušť častěji než ve zbytku hry. Jde však o spoušť foťáku. Jak se zdá, Elliot byl před havárií fotografem. V každém flashbacku vám proto bude na počátku ukázána natržená fotografie a vaším úkolem nebude nic menšího než tento záběr pořídit. Například první flashback se odehrává na palubě letadla, přičemž Elliot musí zachytit situaci, kdy policista spoutané Kate podává láhev s pitím. Plněním těchto záblesků minulosti se vám otevřou možnosti komunikace s různými zaangažovanými postavami. Lost: Via Domus (PC)Každý, kdo je aspoň lehce obeznámen s charakteristickou Ztracených, určitě tuší, že hra nebudou žádnou přehlídkou akčních scén. Vždyť na ostrově není ani dostatek munice. Naopak - jedná se v zásadě o adventuru s napínavými a adrenalin dostatečně pumpujícími momenty. Ty se ale veskrze pojí s hlavní náplní hratelnosti, kterou je průzkum a konverzace. Hodně svižnou scénou je například tak, ve které musíte džunglí utíkat před známým "černým dýmem", který trosečníky s oblibou pronásleduje. Zjistíte, že ve spleti různých křovin a stromů není jednoduché vzít roha. Chce to vyhýbat se močálům, jež zpomalí běh, ale nutné je naopak využít přeskoků či podlézání překážek. Lost: Via Domus (PC)Via Domus začíná prakticky totožně s první sérií. Po ztroskotání, s četnými šrámy na těle, se s pomocí psa Vincenta dostanete na pláž. První, koho uvidíte, je doktor Jack, kterak ošetřuje zraněné. Jak to umí pouze on, zadá vám hned práci, respektive první úkol. Máte zabránit vytékání paliva ze stále burácejícího motoru povalujícího se na pláži. Jako řada jiných puzzlů, je i tento řešen zapojováním pojistek nejrůznějších tvarů za účelem odvedení elektřiny tam, kde je, nebo naopak není potřeba. Pojistky mají být důležitou součástí plnění řady questů, přičemž jsou po ostrově rozházeny pádem letadla. Pro řadu logických úkolů budete potřebovat speciálně tvarované kousky, a proto se vyplatí sbírat všechny, na něž narazíte. Lost: Via Domus (PC)Vaším hlavním úkolem, jak už latinský název indikuje, je dostat se domů. Pokud se vám to vůbec povede, budete muset projít celou řadou lokací. Jak už jsme řekli, odehrává se Via Domus v odbě první a druhé epizody, ovšem na ostrově byste neměli být nijak omezováni, což znamená, že se podíváte i do prostor, které byly odhaleny teprve ve třetí sérii, nebo vždy pouze nakousnuty a nikdy pořádně prozkoumány. Jedná se například o "Černou skálu", nebo místo skrývající se za železnými vraty Labutě. Do těchto zákoutí vás zavede příběhová linka, budou tu ale i zbylé, které pro splnění hry nebude třeba projet a něco v nich splnit. Zkrátka tu pouze existují a dotváří dojem věrohodnosti i komplexnosti. Budou plnit úlohu jakýchsi easter eggů, tedy překvapení pro pilné hráče, kteří si dají práci s jejich objevením. Poměrně zajímavá skutečnost je, že příběh Via Domus bude rozkouskován do jednotlivých epizod, přesně jako seriál. Adaptace jde dokonce tak daleko, že tyto budou začínat rekapitulací věcí minulých a skočí tzv. cliffhangerem, tedy událostí poutající k rozjetí další epizody. Jde víceméně o scénáristickou berličku, která bez nutnosti obšírného vysvětlování umožňuje posunovat děj vpřed. Zatímco v první epizodě vidíte, kterak se po pláži každý potuluje na vlastní pěst, ve druhé a třetí jste svědky vytváření komunity, jež si buduje obydlí apod. Stejné je to například se Sun. Pokud ji oslovíte na samém počátku, odpoví pouze korejsky, ovšem v dalších epizodách už začne hovořit anglicky. Lost: Via Domus (PC)Hra se zdá být poměrně dobře naplněna dobrodružství, které nesestává pouze z chození a konverzace s charaktery. Se známými postavami budete spolupracovat mnohem více, než by se na první pohled zdálo. Například s Lockem se vydáte na lov, se Sayidem se zase pokusíte nakreslit mapu ostrova. Hodně času strávíte v podzemních tunelech, kde se nesmírně hodí světlo. Jenže kde na ostrově sehnat baterky? Stejně jako všechna další předměty budou i ony podléhat směnnému obchodu. Každá věc má svou hodnotu a postavy zase své potřeby. Na základě těchto faktorů bude výměna probíhat. Zdá se, že Lost: Via Domus by měla být povedenou hrou, která však bude určená především divákům seriálu. Řadu věcí bez nakoukaných epizod příliš nepochopíte a zdaleka si nevytvoříte takový vztah k postavám. Ovšem Ubisoft si podobnou strategii může dovolit zejména z důvodu, že na celé planetě znají Ztracené desítky, možná stovky milionů lidí, takže o vděčné publikum a potenciální zákazníky je postaráno.

Uprav článek pro tisk | Pošli článek e-mailem
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama