Srpen 2007

PES 6 - tipy

29. srpna 2007 v 9:57 | AD!$ |  Cheaty
JAK V PES 6 VYTVOŘIT KOPAČKY TOTAL 90 A MERCURIAL VAPOR ???
Zadejte v menu "EDIT" , poté "Edit Boots" a v prvním typu bot vybírejte :
TOTAL 90 : v 1. kategorii volbu 5,v 2. 5,ve 3. 5, ve 4. 5, v 5. 1,v 6. 4 a v 7. OFF
MERCURIAL VAPOR : v 1. kategorii 5,v 2. 5,ve 3. 5,ve 4. 5,v 5. OFF,v 6. 3 a v 7. 2

Cheaty

29. srpna 2007 v 9:23 | AD!$ |  Cheaty
Na blog jsem přidal rubriku "Cheaty do her". Do komentářů pls pište,jaké cheaty do jakých her bych sem měl přidat. Děkuji :) !!! Pro vstup do rubriky "Cheaty do her klikněte na bíly nápis vpravo nad článkem "Cheaty do her".

Prodejnost her a konzolí v Japonsku

28. srpna 2007 v 18:09 | AD!$
Žebříček prodejnosti
Videohry v týdnu 13.8. - 19.8. 2007:
1. Mario Party 8 - Wii - 114,041 kusů (celkem 652,316 kusů)
2. SD Gundam G Generation Cross Drive - NDS - 56,602 (194,496)
3. Donkey Kong Jungle Climber - NDS - 42,203 (85,522)
4. J-League Winning Eleven 2007 Club Championship - PS2 - 37,299 (230,847)
5. Wii Sports - Wii - 36,212 (2,034,753)
6. Hajimete no Wii [Wii Play] - Wii - 32,206 (1,601,870)
7. Ganbaru Watashi no Kakei Diary - NDS - 28,625 (122,153)
8. New Super Mario Bros. - NDS - 27,042 (4,899,109)
9. The Legend of Zelda: Phantom Hourglass - NDS - 27,041 (771,387)
10. Final Fantasy XII International Zodiac Job System - PS2 - 25,645 (74,046)
Konzole v týdnu 13.8. - 19.8. 2007:
1. NDS Lite - 153,819 kusů
2. Wii - 73,938
3. PSP - 33,715
4. PlayStation 3 - 21,720
5. PlayStation 2 - 15,240
6. Xbox 360 - 2,445
7. GB Micro - 418
8. GBA SP - 212
9. GameCube - 145
10. GBA - 24
11. NDS - 15

FIFA 08 - new trailer

28. srpna 2007 v 16:20 | AD!$
FIFA 08 - NEW Trailer

MAFIA 2 vs. GTA IV

27. srpna 2007 v 12:57 | AD!$
MAFIA 2 vs. GTA IV
MAFIA 2
Název : MAFIA 2
Platformy : PC,PS3,XBOX 360
Výrobce : Illusion Softworks
Vydavatel : 2K Games
V ČR : ?
Datum vydání : odhad Vánoce 2008
Žánr : Akční hry
Multiplayer : NE
Popis : Mafia 2 se bude odehrávat mezi lety 1940-1950 a hráči si budou moci vychutnat dech beroucí ingame videa v hollywoodském stylu. Těšit se můžeme opět na akci, projížďky a honičky v autech a poutavý příběh. Bohužel tisková zpráva toho více neuvádí, snad se v brzké době objeví další informace na homepage hry. Mafii 2 vyvíjí Illusion Softworks pro PC a Xbox360, a na pulty obchodů nám ji přinese společnost 2K Games v příštím roce.
OBRÁZKY :
Mafia 2 Mafia 2 Mafia 2 Mafia 2 Mafia 2
VIDEA
GTA IV
Název :Grand Theft Auto IV
Fanouškovský web : http://www.gtaplanet.cz/gta4/
Výrobce : Rockstar Games
Vydavatel : Rockstar Games
V ČR : ?
Datum vydání : nejspíš 1. čtvrtletí 2008
Žánr : Akční hry
Multiplayer : ANO
Popis :
Je vůbec nutno k této hře něco říkat? Ano je, protože Grand Theft Auto IV pro Xbox 360 a PlayStation 3 přinese věci dosud neviděné! Hra se bude celá odehrávat v ulicích Liberty City (dle vzoru New Yorku), přičemž hlavní postavou bude Niko Bellic, jakožto ruský přistěhovalec. Verze pro PC není dosud potvrzena.
OBRÁZKY : Grand Theft Auto IV Grand Theft Auto IV Grand Theft Auto IV Grand Theft Auto IVGrand Theft Auto IVGrand Theft Auto IV Grand Theft Auto IV Grand Theft Auto IV
VIDEA
Tak co vy ??? Zvolíte klasiku GTA nebo českou hru Mafia 2 ??
Názory pište do komentářů :) !!!

FIFA 08 vs. PES 2008

26. srpna 2007 v 19:03 | AD!$
FIFA 08 vs. PRO EVOLUTION SOCCER 2008
FIFA 08
Název : FIFA 08
Platformy : PC,PSP,PS2,PS3,XBOX 360,WII,DS
Vydavatel : EA
V ČR : EA Czech
Datum vydání : 28.9. 2007
Homepage : www.fifa08.com
Žánr : Sportovní hry
Multiplayer : ANO
Informace : FIFA 08 má být dosud nejlepším ročníkem celé série, čemuž už dnes věří málokdo, protože takovéto PR řeči slýcháváme rok co rok. Pojďme se tedy podívat, co že tedy bude hra obsahovat a co přinese nového. Vizuální stránka hry by měla být dosud nejpohlednější, přičemž verze pro PC by neměla v ničem zaostávat oproti těm na Xbox 360 a PlayStation 3. Největších změn by se měla dočkat umělá inteligence počítačem ovládaných protivníků, která bude od základu překopána. Neživí protihráči se budou na hřišti rozhodovat podle systému založeném na 35 reakcích. Podle nastavené obtížnosti by vám měli tedy opravdu zatopit. Zlepšeno by mělo být i chování míče, které dle slov vývojářů bude až o 20% realističtější, než v minulém díle. Navíc přibude i nový režim Be a Pro, který vás postaví do role singleplayerového hráče, který bude procházet sérií několika úkolů, jako skutečný fotbalisté při tréninku. Tradičně se pak dočkáme atraktivní licence na 620 týmů, 30 lig a více jak 15000 hráčů.
OBRÁZKY :
VIDEA
PRO EVOLUTION SOCCER 2008
Název : Pro Evolution Soccer 2008
Platformy : PC,PSP,PS2,PS3,XBOX 360,WII,DS
Vydavatel : KONAMI
V ČR : CD Project
Datum vydání : říjen 2007
Žánr : Sportovní hry
Multiplayer : ANO
OBRÁZKY :
VIDEA
FIFA 08 - PES 2008, EA SPORTS - KONAMI, tak co - jak to vidíte vy ??
Názory pište do komentářů :) !!!

Canis Canem Edit(Bully) - PS2 recenze

25. srpna 2007 v 15:46 | AD!$
CANIS CANEM EDIT AS BULLY
Menuju se Jimmy Hopkins, studuju na Bullworth Academy a jelikož se nechci vopakovat, můžete mrknout do mýho dopisu pro starýho kámoše Briana, abyste teda kápli jak to v tomhle úchylnym ústavu chodí. A ne že mě naprášíte říďovi!
Bullworth City, 15.10. Zdarec Briane! Sorry, že sem se tak dlouho nevozval, protože se mi fakt nechtělo. Víš že sem nakonec skončil v tý škole? Nikdo snad nemá tak pitomou matku jako já. Už asi po pátý se zabouchla do dalšího z mých nastávajících fotrů a tak se rozhodla spojit příjemný s užitečným. Chtěli si vyrazit na líbánky a tak mě přihlásila na zdejší akademii (střední škola teda), abych byl pěkně uklizenej a voni se mohli nerušeně muckat. A tak mě vyhodili z auta před bránou školy, načež sem chtěl vzít dráhu do hospy, ale objevila se sekretářka ředitele a nasměrovala mě ke koleji. Pak sem zjistil, že leze ředitelovi do zadku, protože mu hrozně podlejzá. Je totiž úplně blbá, ale čaj bych si vod ní uvařit nechal, to žádná.

Můj hotýlek

Ředitel mi řikal při pohovoru, že než udělám pár zkoušek, nepustí mě ven, abych prej nedělal voloviny. Sem z toho málem vomdlel, co tu budu sakra dělat? Kolej docela ujde, matka mi poslala hadry předem, proto mě ten sekret hned lapil u vchodu. Voni vo mě věděli, šmejdi. Sice sem na uvítanou dostal skoro do držky vod nějakýho druháka, ale rychle sem zdrhnul, takže pro tentokrát v poho. Na koleji je to ale bomba, no za matčiny prachy, neber to. Mám vlastní pokoj, kde se můžu převlíknout. Musíme mít totiž školní hadry, ale až vylítnu ven, je to nežádoucí, protože chlupatý by hned věděli, vodkud vítr vane. Dobrý je, že jakejkoliv vohoz, co na sebe kvůli něčemu navlíknu, mi už zůstane, a kdykoli si ho můžu vzít.

Jako na vojně

Takže po Helloweenu mě zbyl libovej kostlivec, pak tu mám červenýho nindžu, vod matky pyžamo (utírám do něj nudle) nafasovaný školní hadry, fusekle a tak. Taky mám v pokoji postel, kde se můžu uložit ke spaní a pracovní stůl, kde si můžu kdykoli mezi úkolama ULOŽIT svoje věci. Kolej je boží, furt je tu rachot, ale jináč tu panuje drsnej režim. Budíček je sice až v osm (to mě probudí budík po tom, co ulehnu do postele), ale už v devět začíná dopolední vyučování. Odpolední semináře sou pak vod jedný do půl čtvrtý a pak padla, kamaráde! Ovšem v jedenáct večer je ta pitomá večerka. Všude ve školním areálu se to hemží pižďuchama, co hlídaj, a když tě chytnou po večerce nebo při probíhající hodině, šoupnou tě v cuku letu do postele nebo do třídy. Když je ale včas vodstrčíš nebo kopneš do koulí, dá se ještě zdrhnout a dělat co si zamaneš. Vobčas sem byl v ráži a zbušil rovnou dva najednou (víš jakou mam páru, když to na mě příde), ale to už neustojíš, protože sou pak všude. Ve školní budově zavíraj už v sedm, ale nechá se schovat do skříněk. Ty se daj i lehce vypáčit a tak kradu holkám bombošky. Jiný to dám a vona žába se chce hned líbat, čéče. Já bych jí políbil, ale na něco úplně jinýho. Venku se dá ukrejt do košů, ovšem lepší bžunda je, když do nich někoho strčíš. To pak vypadá jak krovkáč na zádech s kmitajícíma nožičkama.

Furt bych spal

Je ale vidět, že už v patnácti degeneruju, protože vždycky kolem druhý hodiny v noci to na mě přijde. Začnou se mi klížit bulvy, blbě vidim a zakrosim to s chrapotem najednou třebas uprostřed silnice. Asi se budu muset včas vracet na kolej, ale když ten čas tady plyne dost rychle. Připadá mi to, jako kdyby minuta trvala pár sekund. Ve škole je to docela veget. Nechci se chlubit, ale dost mě tady chválej. Nejlepčí je chemie, kde děláme furt super pokusy, je to jednoduchý jako mačkat tlačítka na ovladači ve správnej čas. Mám už zápočet. Díky tomu mám v pokoji plně vybavenou laborku a zkoušim vykutit malou vodíkovku. Kecám vole, ale můžu si tady dělat boží zbraně proti starším ročníkům a pižďuchům. Zatím ti z fleku vyrobim petardy, smradlavý plyny a svědící prášek.

Hovno hoří!

V klubovně na koleji a ve městě je i automat s dost dobrou gameskou, nějaký futuristický závody, něco jako Wipeout na naší milovaný PlayStation. Smažit můžu furt. Sranda tu je porád, to jo. Nedávno byl Helloween, učitelskej sbor vožralej nebo doma a tak škola byla naše a noc taky. Tolik krovkáčů v koších ještě svět neviděl. Nebo stačí hodit na zem pytlík s kuličkama a už se všichni válej po zemi a ty smíchy. Bejvalej kámoš šel za esesáka či co, já za tu smrtku a jeden šprťák s náma jako králíček Azurit. Dali sme školníkovu psu Šaratici, von se okamžitě podělal, esesman to hovno dal do papírovýho pytlíku a všichni sme to tajně zanesli před sportovní kabinet, kde měl službu tělocvikář. Von jako bejvalej fotbalista nechlastá ale jenom hrozně žere. Dali sme mu ten pytel sr..ek před dveře, zapálili ho a spustili požární alarm (když jich prej spustim hodně, přijedou pak hasiči a můžu jim ukrást přilbu). Ten trotlík vyběh v tílku a šlápnul na ten pytel... Až na to, že mě lapili pižďuchové, sem se málem posr.. smíchy.

Místní Boss

Jenže mě ten bejvalej kámoš pak zatáh do nějaký nádrže v suterénu, kde mě předhodil místní mlátičce z fotbalovýho týmu. Naštěstí sem ho jen tak tak porazil a teď tu mám velkej respekt. Prvák tu ještě staršího bijce nikdy nezpracoval. Jináč bitky tu sou na dennim pořádku. Ty hajzlové druháci mlátěj i holky! To mě dost vadí a tak je pak zase zbušim já, teda někdy. Našel sem na pozemku školy bezdomovce, veterána z Korejský války. Dohodli sme se, že já ho neprásknu a von mě naučí nový bojový komba. Podobně na těláku nás taky něco naučili, takže teď umim pěkně boxovat, kopat, škrtit a drtit koule. K tomu se tu vobčas povalujou i baseballky, a prkna. Splašil sem si taky dalekonosnej prak (na lampy a chlupatý ze střechy domu je boží) a něco dalšího určitě ještě vobjevim.

Na jazyky nejsem

Vo chemii a těláku už sem kecal, teď už mám za sebou i umění, hrajeme tam vlastně něco na způsob hry Erix, jak jezdíš s lištou a spojuješ části obrazu, ovšem nesmí do tebe narazit nepřátelé. Nikdy sem nevěděl že gamesky sou taky umění. Hodiny fotografie sou úplně banální, těšim se na akty, ale fakt drsně frustrující je angličtina. My přistěhovalci to máme daleko těžší. Máš třebas pět písmen a v časovym limitu z nich musíš složit slova minimálně ze tří z nich. Slov je hodně a času málo. I se slovníkem čéče sem měl vopravdu co dělat. Todle je asi nejhorší věc tady, neangličtináři s tím budou mít obrovskej problém, ale naštěstí už sou na webu ty slova vypsaný. Posledním předmětem je mechanika, kde si stavim svoje kolo. Každej předmět pak má pět hodin, každá další je trošku těžší. Jedno BMX už mám v garáži a ve městě se daj taky kola ukrást, nebo koupit. Když sem se zastal jednoho pošuka, dal mi za to i boží skejt, kterej mám furt u sebe a tak s nim jezdim po škole, což se nelíbí pižďuchům.

Život ve městě

Časem se prej dostanu i ke skůtru a možná i k autům, no to se z toho asi pos..., jak se těšim kámo! Do města už můžu kdykoli chci, má dvě části. Do periferie právě vopravujou cestu, takže tam to zatím nejde, ale do centra jo. Nazpět ke škole jede zadara i školní bus. Město a vůbec celej tendle kraj vypadá fak skvěle. Všechno je super detailní, střídá se počasí i denní doba a teď tu máme podzim. Na škole budu přes zimu (to budou koulovačky s kamenama vobalenýma sněhem) až do jara (že by konečně vylez bobr?). Prej to město nestavěla Skanska, alebrž nějakej Rockstar, co stavěl v tom státě San Andreas vedle našeho. Ale tady je to fakt hezčí! Celej kraj má rozlohu asi jako jedna až dvě čtvrti Liberty City, kde si bydlel, takže nic rozlehlýho, ale je to dostatečný. Prej k tomu použili stejný stavební prvky jako v tom státě San Andreas. Nějakej dělňas mluvil o stejným enginu, ale já sem mu šatlavu rozuměl.

Zlá televize Edna

Ve škole je hlína, ale ve městě taky a navíc práce za prachy. Poprvý sem tam jel vlastně naší kuchařce Edně pro žrádlo. Vlez sem do kuchyně a koukám na ty pytle se psím žrádlem u sporáku (fakt nevim na co to má, když jedinýho psa má školník a ten po naší Šaratici žere jenom trávu). Edna měla rýmu a smrkala do hrnce s rajskou. Když sem se zeptal co dělá, řekla že dochucuje a ať nevokounim a jedu do města nakoupit. Je tam plno vobchodů: kola, noviny, maso, nějaký šopy s hadrama, a tak. Mám docela dost prachů, takže chodim do lunaparku za městem. Je tu třebas horská dráha, nebo střelnice. Vystřelíš růži, dáš jí roštěnce a hned jí můžeš jazykem polechtat mandle. Mám tu i postel a pracovní stůl v haciendě u jezera, protože sem členem místního boxerskýho klubu. Šel sem takhle do arény, vymlask tři mamlase mezi provazama a pudu asi reprezentovat školu na turnaji. Vobčas rozvezu maso, nebo noviny jako Paperboy, ale ještě sem nebyl na kartingový dráze. Zkusim jestli motokráva pojede i po silnici. Prostě furt je tu co dělat, úkolů, práciček a fórků (ve školním slangu tomu řikaj "mise") je zde obrovský množství, celej zdejší pobyt prej zabere minimálně 40 hodin usilovnýho studia!

Babinec

S babama je to tady v ouklendu. Mají kolej hned naproti a jedna už mě čistí zuby jazykem jako hladovej mravenečník v termitišti. Furt po mě kouká, no snad uvidim i bobra. V tý školní uniformě rajcovní moc není, budu jí muset sehnat nějaký prádlo ve městě. Jináč už jen drobnosti, protože jakmile někoho nesejmu skobičákem, nebo nenarvu do koše, mám absťák. Dali mi tu i podrobnou mapu, vedu si tu taky extra přesný statistiky prakticky vo všem, do toho sbírám ukrytý gumový náramky a sběratelský kartičky (prej za komplet něco dostanu). Snažim se pomáhat holkám a malejm klukům, dělám naschvály a vtípky starším, vobčas si zasportuju, zablbnu na kole, nebo skejtu, udělám nějakou prácičku, dohánim školu, piluju bojový komba v bitkách a to sem na další možnosti určitě zapomněl, nebo je zatím nevobjevil. I když je ředitel ras, dohodli sme se, že vždycky, když mě chytěj, posekám jim za to traktůrkem záhonek. Hele, já ještě tý matce snad poděkuju, takovou srandu a parádní zábavu sem už hodně dlouho nezažil!
Tvůj kámoš hároš Jimmy
OBRÁZKY :
VIDEA :
Hodnocení Hrej.cz : 9/10 Mé Hodnocení : 9.5/10 (95 %)

Náš pejsek Tim alias Benji

25. srpna 2007 v 15:26 | AD!$
Čute,mám novou zprávu .... Dostali jsme psa !!!!! Teda Tereza - moje sestra,ale máme ho dohromady. Jmenuje se Tim,ale já mu říkám Benji ... :D Pls pište komentáře - hlavně ty Pet'o .... :D

Need For Speed : Pro Street - Preview

23. srpna 2007 v 20:55 | AD!$
Need for Speed Pro Street Společnost Electronic Arts včera v Praze uspořádala prezentaci chystané závodní hry Need for Speed Pro Street, na níž bylo možné zažít i první hratelnou ochutnávku, takže jsme neváhali a vyrazili směrem k hotelu Josef, kde se calá akce konala.
Než nám lidé z EA půjčili ovladače do našich zpocených pracek, vyslechli jsme si klasickou prezentaci, kterou si vzali na starost producent hry John Doyle a marketing manager značky Need for Speed James Deverill. Byli jsme tak seznámeni jak s novinkami, tak i s věcmi, kterých se tvůrci drží již několik sezón, jako například úzkou vazbu na dění na skutečné scéně pouličního závodění, čehož obrazem je ostatně i Pro Street, které podle slov tvůrců v nejrychlejším možném termínu zareagovalo na vývoj, kterým se pouliční závodění ubírá.
Need for Speed Pro Street
Tvůrci se rozhodli, že pořádně zpracují dým valící se od smykujících pneumatik.
Z novinek nás pak mimo jiné zaujala skutečnost, že poprvé v sérii se ve hře objeví skutečné lokace, kde se pouliční závodníci scházejí a kde závodí. Navíc nebude Pro Street podobně jako předchozí díly vázáno na jediné město, ale podle slov tvůrců se hra "stává globální", takže se bude závodit na několika místech po celé zeměkouli. Sice máme trochu strach, aby to ve výsledku neznamenalo, že se na konci akorát stanete nejlepším závodníkem na celém světě, namísto dřívějšího nejlepšího závodníka ve městě, ale nechme se překvapit. Slovo "global" totiž bylo ke slyšení tak často, že v tom určitě bude muset být něco víc :-).
Need for Speed Pro Street Dalším význačným bodem prezentace bylo předvedení nově implementovaného poškození automobilů. To působilo skutečně dost přesvědčivě a dalo se věřit slovům tvůrců o tom, že fyzikální engine skutečně počítá všechno sám jen a pouze na základě toho, co se ve hře děje (prezentována byla verze pro X360, která bude "shodná" s verzemi pro PS3 a PC, jak se toto podaří zapracovat ve verzích pro PS2, případně Wii, v tuto chvíli netušíme). Místy jsme sice zaznamenali, že tu se mohl plech ulomit o něco dříve a onde, že kusy karosérie vlají kolem auta až příliš okatě, ale vzhledem k tomu, že předváděný software byl ještě o dva týdny starší než alfa-verze, brali jsme to zatím spíše jen tak pro představu než že bychom činili kategorické závěry. Jisté náznaky fixace jsme u producenta hry ovšem zaznamenali u kouře. Tvůrci hry se totiž rozhodli, že pořádně zpracují dým valící se od smykujících pneumatik, což se jim sice ve výsledku povedlo skutečně na výbornou, ale místy člověk nabýval dojmu, že tou jedinou a největší novinkou je právě tento element. Vzhledem k tomu, že zde bylo možné Need for Speed Pro Street závodit zatím pouze na jediné trati (respektive na dvou, ale tu druhou lidé z EA spíše schovávali), která navíc byla prakticky téměř rovná, jsme ale nemohli otestovat, zda a do jaké míry to bude mít vliv i na samotné hraní. Při protáčení kol na startu nám totiž oblak dýmu spolehlivě zakryl výhled, ale zdali to bude fungovat i v případech, že "začoudí" soupeř před vámi, a tím sníží vaši viditelnost, to zatím nevíme. Mimochodem, soupeři. Tak ti by měli disponovat zcela novou umělou inteligencí, která ale paradoxně bude mít slovo zejména v tom, že budou sami v některých okamžicích omylní.
Při prvním hraní vyšlo najevo, že hra je pekelně těžká a udržet auto na trati není žádná sranda.
Ve hře se opět setkáme s několika závodními režimy, které ale tentokráte budou do značné míry tak říkajíc autonomní. Zatímco totiž v předchozích dílech Need for Speed Pro Street stačilo mít jednu pořádně nabušenou káru na všechno, Pro Street nás bude nutit k tomu, abychom si na každou disciplínu vyladili samostatný speciál, k čemuž by nám měly dopomoci bohaté možnosti nastavení a tuningu vozů. Má to samozřejmě svou logiku, protože v reálu by asi jen málokdo nasadil do závodu na křivolakém městském okruhu bestii "vychovanou" k dragovým závodům a podobně. Ve hře se výsledky z každé disciplíny budou započítávat řekněme samostatně, dokud se nestanete králem dané disciplíny(Sprint King, Drag King a podobně) a když se vám podaří zaskórovat ve všech režimech, stanete se ultimátním Kingem (Burger King bohužel chybí).
A jak se Pro Street vlastně hraje? První dojem byl upřímně řečeno dost šokující. Když nám hru předváděli samotní autoři, působila naprosto skvěle, nebáli bychom se dokonce říci že až burnoutovsky. Závodní speciál na přímé trati velmi rychle nabral velmi nebezpečnou rychlost a když se do toho decentně zapojilo ještě Need for Speed Pro Street i nitro, byly to opravdu řádné pecky. Tím mimo jiné chceme naznačit, že dojem z rychlosti byl skutečně velmi dobrý.
Při prvním hraní ale vyšlo najevo, že hra je pekelně těžká a udržet auto na trati není žádná sranda, ani když jsou zatáčky jen hodně mírné, chtělo by se říci, že snad již spíše jen symbolické. Naštěstí nás ale John Doyle ujistil, že obtížnost byla nastavena hodně vysoko čistě pro účely této prezentace a že finální verze bude samozřejmě přístupná všem, přinejmenším v úvodních fázích. Navíc se zde potvrdila slova o ladění vozů pro různé účely, takže zdejší bourák byl nastaven tak, aby dokázal jet co nejrychleji v přímém směru a zatáčení tak bylo na této velmi narovnané trati pochopitelně až vedlejší. I přesto ale bylo cítit, že Pro Street asi nakonec přeci jen nebude až taková arkáda jako několik posledních dílů a díky tomu, že díky modelu poškození je možné své auto zcela odrovnat to asi bude chtít i celkově opatrnější přístup.
Need for Speed Pro Street
Když jsme přejeli přes nějaké rozbitější místo, ovladač zavibroval.
Graficky hra vypadá rovněž příjemně, a to nejen díky povedenému dýmu od pneumatik, přestože ani zde nás zcela neopustil dojem, že Burnout se nebude schovávat daleko. Okruh v Tokyu sice nebyl nic extra, ale to je přesně ta trať, kterou chtěli lidé z tvůrčího týmu spíše neukázat než ukázat, takže se dá předpokládat, že se na tom ještě zapracuje. Velmi raná fáze hry bohužel až příliš často trpěla poklesy frameratu, ale tuto hádanku budeme moci začít řešit nejdříve v okamžiku, kdy se nám dostane do rukou nějaká pokročilejší verze. Škoda jen, že na asfaltu působí kouř od pneumatik dost realisticky, ale při jízdě mimo trať se vám od kol jen čas od času symbolicky zvedne oblak prachu. Na druhou stranu nás ale potěšil příjemný detail, kdy rozpraskaný asfalt není tvořen výhradně texturami, takže když jsme přejeli přes nějaké rozbitější místo, ovladač zavibroval. Need for Speed Pro Street
Zdá se tedy, že pokus po delší době se vymanit z železné košile "Undergroun" by se v případě Pro Street mohl sérii Need for Speed podařit. Chytřejší samozřejmě budeme až nám do redakce dorazí alespoň preview disk, ale v tuto chvíli se dá říci, že Pro Street vypadá dost nadějně. I když vlastně, ať už to ve výsledku dopadne jak chce, stejně nemáme strach, že by se tento nový díl opět nestal prodejním hitem.
Index očekávání: 85%
VIDEA

Far Cry 2 - novinky

23. srpna 2007 v 20:19 | AD!$
Far Cry 2 - preview
Far Cry 2 Poté, co vývojáři z Cryteku opustili křídla Ubisoftu a zamířili do konkurenční stáje EA, sice zůstala francouzskému vydavateli práva na značku, ale o zkušený tým méně. Ubisoft však nezahálel a svěřil nové konzolové díly do rukou svému internímu montrealskému studiu. Jak je vidno, tak je s jejich tvorbou naprosto spokojen, protože právě jim svěřil do rukou regulérní pokračování kultovní FPS z roku 2004. všechny předchozí díly měly společné mnoho faktorů, včetně hlavního hrdiny. Na Jacka Carvera však můžete rozhodně zapomenout. Možná stále pobíhá zmutovaný po Karibiku nebo je mrtvý, každopádně na něj však ve hře nenarazíte. Hlavního hrdinu Far Cry 2 si totiž vyberete sami. Na výběr budete mít přitom okolo deseti postav, přičemž zbylé nevybrané se ujmou rolí NPC. Další změnou oproti originálu, bude naprosto odlišná lokalita, ve které se bude hra odehrávat.
Pryč je Karibik se svými tropickými ostrovy, ve Far Cry 2 se podíváme na starý dobrý černý kontinent - Afriku.
Far Cry 2 Pryč je Karibik se svými tropickými ostrovy, ve Far Cry 2 se podíváme na starý dobrý černý kontinent - Afriku. Ve hře přitom nebudete procházet jeden level za druhým, ale podíváte se do dvou opravdu obrovských nelineárních prostorů o rozloze 25 kilometrů čtverečních. Dohromady by tak hra měla obsahovat neověřitelných 50 kilometrů čtverečních k prozkoumání, což je opravdu neuvěřitelné číslo. Afrika je přitom terénem rozmanitý kontinent, takže bychom se měli podívat samozřejmě do pouště, oáz i bažin. Far Cry je prostě synonymem pro tropické prostředí! Všechna prostředí by přitom byla být hustě pokryta faunou i flórou. Na svých cestách narazíte na celá kvanta stád nejrůznějších živočichů, která si žijí ve virtuální Africe vlastním životem. Srnky se chodí každé ráno napájet k vodě, lvi loví svou kořist atd. Co se týče flóry, tak kromě nejrůznějších druhů trav a keřů narazíme na detailně propracované stromy, které by měly být chloubou hry. Žádný strom totiž nebude identický a na každém budou specifické větve, lístky, kůra atd. Důležitou roli by měl hrát i nebezpečný živel oheň, který se po vyprahlé zemi a suché trávě bude v Africe šířit nebezpečně rychle. Neméně důležitou roli bude hrát i vítr, který šíření požárů dopomůže. Jak je vidět, tak nepřátelé opravdu nebudou jedinými vašimi protivníky, ale i přírodní živly vám dokáží plnění mise značně znepříjemnit.
Když jsme u těch misí, tak ty byste měli dostávat od bosse vaší žoldácké frakce. Ty by měly být ve hře dvě, přičemž je pouze na vás, ke které se přidáte. Vaši nepřátelé tak budou čistě lidského původu. Žádní mutanti, obří zrůdy, prostě nic, co v prvním díle hráčům vadilo. Hra se tak posune více k reálu, což by mělo většině hráčů vyhovovat. Nám však budou zvířecí schopnosti z konzolových dílů trochu chybět. Oproti minulým dílům by se měla zlepšit i umělá inteligence nepřátel, přičemž nyní by měli daleko více kooperovat a taktizovat.
Jelikož bude herní prostor obrovský a hratelnost nelineární, tak by bylo docela obtížné přemísťovat se mezi jednotlivými misemi po svých. Znalci série již jistě tuší, že ani v druhém díle nepřijdou o svá oblíbená vozidla a dopravní prostředky.
Far Cry 2 Jelikož bude herní prostor obrovský a hratelnost nelineární, tak by bylo docela obtížné přemísťovat se mezi jednotlivými misemi po svých. Znalci série již jistě tuší, že ani v druhém díle nepřijdou o svá oblíbená vozidla a dopravní prostředky. Již teď víme o pick-upu a rogalu, ze kterého půjde i střílet. Jistě však přibudou další kousky, které by mělo jít kompletně zlikvidovat. Zničitelné budou i zbraně, kterých by měly být ve hře desítky. Pistole, kulomety, raketomety nebo i mačeta, kterou známe moc dobře z Far Cry Vengeance. Nepřátele tak budete likvidovat jak z dálky, tak z blízka a nebudete si muset stěžovat, že není čím. Munice by navíc měl být vždy dostatek. Z vizuálního hlediska vypadá prozatím Far Cry 2 působivě, byť můžeme soudit pouze z okolních obrázků. Exploze vypadají působivě, prostředí také, jen s tím dohledem by se mohlo ještě něco málo udělat. Co se týče (nejenom) grafického hlediska, tak spousta hráčů bude jistě Far Cry 2 srovnávat s Crysis, další hrou od Cryteku. Ubisoft společně s EA tvrdí, že obě hry budou dostatečně odlišné, z čehož by měli těžit především samotní hráči. Uvidíme, prozatím nechceme tyto dvě hry srovnávat již kvůli tomu, že Crysis je téměř hotový a Far Cry 2 čeká ještě dlouhá cesta...savanou.

Call of Duty 4 - nové informace !!!

23. srpna 2007 v 20:04 | AD!$
V Call of Duty 4: Modern Warfare budete na straně Spojenců bojovat na dvou frontách. V kůži amerického mariňáka se pokusíte nastolit klid v rozbouřené Arábii, coby příslušník britských speciálních složek SAS se vydáte zatrhnout tipec vznikajícímu autokratickému státu. Zastřílíme si z více jak sedmdesáti rozličných zbraní a multiplayer také nově představí větší přizpůsobení vojáků hráčovým preferencím. Půjde si tak navolit výbavu, ale třeba i speciální schopnosti, například rychlejší běh, střelbu skrz zdi či zákeřnou vychytávku, kdy těsně před smrtí bude možné vzít na druhý břeh i vašeho vraha posledním výstřelem. Teď asi čekáte na to hlavní, a to kdy hra vyjde. Stane se tak 5. listopadu letošního roku, a to jak pro PC, Xbox360 tak PS3.
Call of Duty 4: Modern Warfare Call of Duty 4: Modern Warfare Call of Duty 4: Modern Warfare
Trailer

Mafia 2 ohlášena !!!

23. srpna 2007 v 19:56 | AD!$
To v co řada fandů doufala několik let se konečně snad stane. Řeč je o pokračování úspěšné české hry Mafie. Před pár dny se sice objevily na stránkách německé ratingové agentury neoficiální informace o tom, že hra bude představena v Lipsku, záhy ale byly popřeny a ze stránek zmizely. Nyní je to konečně oficiální, což dokládají o obrázky z chystaného titulu. Mafia 2 se bude odehrávat mezi lety 1940-1950. Těšit se můžeme opět na akci, projížďky a honičky v autech a poutavý příběh. Samozřejmostí budou dech beroucí ingame videa v hollywoodském stylu. Bohužel tisková zpráva toho více neuvádí, snad se v brzké době objeví další informace na homepage hry. Mafii 2 vyvíjí Illusion Softworks pro PC a Xbox360, a na pulty obchodů nám ji přinese společnost 2K Games v příštím roce. Na další obrázky, které dokládají krásnou grafiku, se můžete podívat v naší galerii.
Mafia 2 Mafia 2 Mafia 2
Trailer & screenshoty

Burnout 3 : Takedown - PS2 recenze

23. srpna 2007 v 13:32 | AD!$
BURNOUT 3 : TAKEDOWN
sou to již celé 3 roky, kdy na naše konzole dorazil vskutku originální počin tehdy nepříliš známé softwarové skupiny Criterion. Burnout se okamžitě stal jedničkou všech arkádových automobilových závodů. S jeho na tu dobu nevídanou grafikou, která běžela v opravdu velmi rychlém fps, a také s výtečnou hratelností, při kteréž vám na paty neustále šlapala poměrně vysoká obtížnost, se rychle stal hitem. Což bylo pro hru od tehdy neznámého týmu, která neměla téměř žádnou propagaci neuvěřitelné. Kvalita je zkrátka kvalita. Myšlenku původního konceptu následně rozšířilo pokračování, které se snažilo více přiblížit masám naopak obtížností až směšně jednoduchou. Nicméně obohacený a od závodního konceptu odtržený mód Crash doplňoval pohodové a nenáročné projížďky v provozu o adrenalinový chaos, jenž jste za neuvěřitelných grafických eskapád prováděli řetězovými bouračkami v křižovatkách plných automobilistů, kteří se označovali stupni hořlavina či výbušnina X. té třídy. Multiplayer a on-line možnosti daly této hře další rozměr (v našem případě bohužel spíše jen ten klasický multiplayer).
Od dob launche Burnoutu s dvojkou v názvu se změnila jedna velmi podstatná věc. Produkci třetího dílu převzali EA. Nese to s sebou samozřejmě mnoho pozitiv, ale i nějaké to negativum, o kterém se ještě zmíníme. Nicméně Criterioni se nezalekli Burnout 3: Takedown velkého vlka, který pohltil malou rybu Activision a vypilovali své ocelové dítko do maximálních detailů. Ale začněmež pěkně od začátku.
Graficky je opět Burnout 3 tím nejlepším, co na černé konzoli uzříte.
Novinkou první a největší, které si všimnete hned na prvním místě v menu, je položka Burnout World Tour. Jedná se o věc velice zajímavou. Tento herní mód je vlastně nosnou kostrou režimu pro jednoho hráče. A kostrou hnedka olbřímích rozměrů. Po prvním kontaktu se vám spustí FMV instruktáž o Burrrrnoutích pravidlech silničního provozu. Pravidlo první: jezdi jako prase! Pravidlo druhé: jezdi v protisměru. Pravidlo třetí: ušetři civilisty! Pravidlo čtvrté: Zkus je ale pořádně vyděsit! Pravidlo páté: vyhazuj soky ze silnice! Pravidlo šesté: v módu Crash se všechna pravidla negují - znič všechno co můžeš! Posléze se zjeví satelitní mapa prvního regionu - USA a na ní značené typy závodů s komentáři o pravidlech pro výhru. Vyberete si a hrrr na ně!!!! Úspěšným postupem, kterýžto musí být provázen zisky medaile od bronzu výše, postupně odemykáte další typy závodění, nové lokace, skryté automobily tak dlouho, než se propracujete na další kontinent atd. Při neuvěřitelném počtu závodů, který jde do stovek si opravdu užijete hodně dlouho, a to je prostě nejdůležitější.
Burnout 3: Takedown Pamatujete si ještě na pravidlo číslo 5? Jestli ano, tak už vám bude jasné, proč se v podtitulu třetího dílu skrývá nepatrné slůvko "Takedown". Ano, vaše dedukce jistě byla bezchybná; za vyhození protivníka ze silnice se tu platí měnou nejvyšší: maximálním boostem. Boost, to je to magické slovo v Burnoutím slovníčku pojmů. Množství nitra, točící váš motor do nesnesitelně decibelních (jak krásné to slovo pro přesmyčky) otáček totiž závisí opět na nebezpečnosti vaší jízdy. Stoupá přesně podle udaných pravidel. Ale největší hodnotu a celkové navýšení získáte jen právě za onen takedown. Důležité jest také zmíniti ten fakt, že další novinkou, která vám při tomto pachtění usnadní získání potřebných bodů za takedowny, je i možnost ovládat vrak vozu jemným postrkováním ovladače vlevo a vpravo přímo za letu. Můžete tak způsobit na vozovce nejednu nepříjemnou šlamastyku, v níž uvázne pomatený sok v jeho napíglované káře. Máme tu dokonce i mód se jménem Road Rage, který před vás vrhá nekonečné množství soků, které postupně likvidujete! Vskutku briliantní! A další neméně atraktivní novinkou je začlenění destruktivního módu Crash přímo do hlavního herního módu a zároveň jeho obohacení mnoha novými prvky. Hlavním asi bude použití ikon předčasného výbuchu, multiplikátorů skóre, bonusových mincí atp. Dočkáte se i další featurky - jmenuje se Crashbreaker. Spočívá v tom, že po "havárii" si můžete načasovat a spustit výbuch vašeho již tak ohořelého vozu stiskem tlačítka. Co se potom děje s okolím je nad v oblaku dýmu zahalené slunce jasné.
Globalizace
Na DVD najdete dlouhé a hratelné demo na pokračování Need For Speed Underground 2. To je, panečku, ale přístup. Když to takhle půjde dál, dočkáme se 2 her v jedné. Konkrétně u takového ekonomického molocha, jakým společnost Electronic Arts bezesporu je, by se tomu člověk asi už ani moc nedivil.
Burnout 3: Takedown Také při aranžmá křižovatek si tvůrci tentokráte více pohráli. Nemůže vás proto překvapit rozjezd z kopce po kočičích hlavách na skokanský můstek, katapultující váš samohyb za řevu boostu výšinami přímo mezi cisterny a osobáky uprostřed velmi, ale opravdu velmi zasekané komunikace. Extrémně rozvíjí tuto zábavu poněkud zvrhlejšího zaměření, která nám všem jistě činí velké potěšení, další rozšíření v multiplayeru, kde se vyskytuje hned několik modifikací, jež promění nejednu pařanskou domácnost osazenou vícero osobami v slušně zaprděné doupě.
Ono s multiplayerem je to vůbec tentokráte až moc zábavné. Nejenom módem Crash můžete uspokojovati své závodní, případně plechuchtivé choutky. Čeká vás nevídané množství atrakcí, při kterém ovšem ubohý čecháček, spoléhající se na služby monopolní organizace bohužel při mizerném pokrytí potřebnou on-line službou zapláče. Je opravdu neuvěřitelně zábavné prohánět se v osmi hráčích po internetu, rozděleni na dva týmy a provádět všelijaké skopičiny. Nu což, snad se po privatizaci dočkáme lepšího přístupu na internet i my, mimopražští jedinci. Přičemž si také tak říkám, proč že se vlastně ty nové konzole začaly vyrábět bez i-linku a hry jej již nepodporují. Kdo si zkusil třeba takové Gran Turismo 3, ten si jistě také posteskne. Nezbývá Burnout 3: Takedown tedy, než rozdělit obrazovky a pěkně si to rozdat s kamarády na jedné mašině. A nebojte se, herní přátelé, nedostane se vám žádné újmy - vše funguje plynule a v naprostém pořádku. A hlavně to opravdu dlouho baví!
Graficky je opět Burnout 3 tím nejlepším, co na černé konzoli uzříte. Je bez jakýchkoliv debat, že když se umí programovat, dokáže PS2 nejednomu škarohlídovi i po tak dlouhé existenci na trhu předvést takové malé grafické zázraky a vytřít zrak pěkně dočista. Burnout je toho se svým mírně modifikovaným enginem Renderware živým důkazem (vzpomeňte ale třeba i na nečekaně dobrý Mortal Kombat na PS2, který na tomto enginu běžel také). Všechny detaily, které uzříte vám budou zpočátku doslova vyrážet dech. Od precizně zpracovaných automobilů, přes grafickou podobu všeho na silnicích, backgroundů či speciálních efektů. Těch tu máme opět o něco více. Hlavním je velice šikovná aplikace motion bluru v okrajích obrazovky, který se při vyšší rychlosti rozmáhá a podporuje tak neuvěřitelný pocit z rychlosti, jenž jste ještě nikdy neměli tu čest spatřit (s vyjímkou Wipeoutu Fusion, budiž mu země lehká). Naprosto dokonalými se taktéž jeví neuvěřitelně propracované replaye, kde si celou situaci můžete ještě po matrixovsku pěkně zpomalovat. Veškerenstvo barev působí naprosto ostře, světelné efekty, jiskření plechů, Burnout 3: Takedown odlesky - to vše je opravdu jednička na PS2. Radost pohledět na ten umělohmotný svět! A kdo by si snad myslel, že se to bude špatně hýbat, tak ten ať na to rychle zapomene! Nebudete ani muset použít selektor na 60 Hz, protože i na 50 Hz vše lítá neuvěřitelnou rychlostí bez jediného zpomalení - zkrátka paráda!
Co se nám na posledním Burnoutu tedy líbí? Téměř všechno!
Další důležitou věcí, která sice není při hraní až tak důležitá, je celková prezentace hry. Zde přinesli lidé z EA to, co se nám vždy líbilo na sérii NFS. Plně profesionálně zpracované intro a videa jsou kapitolou samou pro sebe, kteroužto můžete posléze nastudovat v položce bonusů přímo v Options. Na mysli ale máme hlavně velmi pěkně a úhledně zpracovaná herní menu a ostatní statickou grafiku, doprovázející vás v neherních částech produktu. Je to věc, která celou hru opticky rozhodně podpoří, sjednotí a vytvoří tak příjemný kompaktní celek. Což minulému Burnoutu 2 rozhodně chybělo.
Když už jsme u těch EA, vrhneme se k položce zvuk a začneme hudbou, kterou také producenti pozdvihli na vyšší úroveň. Nebudeme tedy již poslouchat skladby od neznámých interpretů bez vokálního projevu, jako v minulém díle, nýbrž si užijeme punkových (tedy spíše moderně pop-punkových) a rockových skladeb od umělců více či méně známých (jak mile jsem byl Burnout 3: Takedown překvapen zařazením mých oblíbenců z dob minulých - Ramones). Technařina se protentokráte nekoná, i když možná by nebylo na škodu maličko variovat, podobně jako v NFS: Undeground a promísit tak titul více hudebními styly. Kapitolou samou pro sebe je přítomnost DJ Strikera (nebo jak se ten nukleární blb zove). EA se drželi mimořádně efektního a osvědčeného schématu komentářů, který nám opravdu lahodil např. u SSX 3 či v sérii NBA Street. To, co ale předvedli zde, nám v redakci tak trochu natrhlo úsměvy. Nejenže vám ten týpek svými opakujícími se hláškami otráví život, ale svým neustálým tupým "What´s Up" vás doslova donutí zavřít mu hubu v položce Options. Ne, tudy tedy opravdu ne, vážení EA. Burnout jsou nezávislé a dost drsné závody, tak nám do nich příště nestrkejte přiblblého a otravného plastického truhlíka Strikera! Děkujeme!
Technologie
Renderware je opravdu velmi výkonný engine. Troufneme si říci, že nejlepší na naší konzoli. Neuvěřitelná grafika a zároveň pekelně rychlá. Jsme opravdu zvědaví, která další hra, kromě nového Mortal Kombatu, se na něm objeví. Jak ale dokazují některé tituly, kterým byla licence Renderwaru koupena, asi nebude zase až tak jednoduché z něj vyždímat maximální výkon.
Burnout 3: Takedown Nu, pomalu jsme se prokousali k samotnému závěru. Co se nám na posledním Burnoutu tedy líbí? Téměř všechno! Výtečná a pekelně rychlá grafika. Detailnost a pestrost tratí i vozidel. Neuvěřitelně dlouhá výdrž. Pestrost módů. Taktéž dokonalý multiplayer. A věc poslední, kterou MUSÍME ZDŮRAZNIT je ta, že pokud váháte s pořízením volantu, tak by vaše váhání společně s koupí nového titulu od Criterionů mělo okamžitě skončit. Ono je to vlastně celé s volantem jako takový malý herní orgasmus. Mouchy? Prakticky žádné. Nebýt zbytečně odlehčené obtížnosti (více výzev by rozhodně potěšilo - vzpomeňme na jednotku!), občas otravnějších (i když relativně rychlých) loadingů a dementního speakera, dostane snad tato hra poprvé v historii téměř sto procent. Maličký kousíček, opravdu maličký. Je to kus poctivě a neuvěřitelně přítulně odvedené práce! Běžte do obchodu a kupujte, pokud už tedy nemastíte! HODNOCENÍ Bonusweb.cz : 90 % MÉ HODNOCENÍ : 99 %
Verdikt : Jednoznačně nejlepší závodní hra na trhu !! Chyba je snad jen ta, že ne každý zvládne rychle projíždět ve stínu města mezi sloupy a automobily, ale to opravdu jen někdo :) !!!
Na závěr ještě přidávám vynikající intro ještě více vynikající hry s vynikající grafikou ,hratelností,soundtrackem,akčností a vlastně vším :) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Just Cause videa

23. srpna 2007 v 12:35 | Ad!$

Just Cause - PS2 recenze

23. srpna 2007 v 12:20
JUST CAUSE - VIVA LA REVOLUCION !
Klonování úspěšných a nejlépe několikrát prověřených herních modelů je oblíbenou vývojářskou činností. Samostatnou kapitolou jsou pak kopie fenoménu posledních let - Grand Theft Auta, které je pravidelně překonáváno pouze svými pokračováními. Nikdo další se jeho popularitě ani nepřiblížil. Možná je to nedostatkem invence, možná jen hluboko zakořeněnou značkou, jejíž hutné kořeny se nedaří přesekat. Třeba je to ale jenom tím, že jsme dosud neměli možnost okusit kopii skutečně povedenou, jež by svůj vzor po stránce nejdůležitější - hratelnosti - porážela. Pravý důvod by nám mohl pomoci poodkrýt právě nový kousek švédských Avalanche Studios, kteří za sebou sice nic moc významného nemají, avšak do podoby Just Cause se jim povedlo vytesat zřejmě nejlepší klon Grand Theft Auta, jaký se po monitorech a televizních obrazovkách kdy proháněl. Žádný chudý bratříček, ale opravdická HRA se všemi potřebnými atributy a také důkaz, že ne vždy je ke spokojenosti nutná absolutní dokonalost ve všech směrech.
Nikoliv samotný příběh, směřující k revoluci proti zkorumpovanému prezidentovi, nýbrž exotičnost každičkého momentu, který si dosyta vychutnáte, tvoří všechny osy hratelnosti.
Just Cause Už volbou prostředí, exotického souostroví kdesi v Tichomoří, si autoři získávají sympatie, protože ač bychom všichni chtěli, většina z nás se tam nikdy nepodívá, a tak můžeme být alespoň vděční za virtuální atmosféru, která, byť notně zkarikována, ze hry přímo sálá. Nikoliv samotný příběh, směřující k revoluci proti zkorumpovanému prezidentovi, nýbrž exotičnost každičkého momentu, který si dosyta vychutnáte, tvoří všechny osy hratelnosti. Toho, kdo vám bude tvrdit, že je děj dobrý, pošlete s klidným srdcem na projekci sebraných snímků Uwe Bolla - bude si u nich libovat, jelikož vyprávění v podstatě nijak nepostupuje. Zpočátku sice likvidujete menší ryby, později si políčíte na vyšší předáky, ovšem nebýt v misím předcházejícím renderovaných animacích ona potřebná špetka humoru, zabalená navíc do originálního dialektu, nemělo by valného významu se na ně dívat. Nicméně plytký příběh je to poslední, nač by mělo význam si stěžovat. Just Cause je jednoduše freeform projektem a už z tohoto titulu nemá cenu v něm vyhledávat emotivní či nečekané zvratové okamžiky.
Just Cause Nemalým počtem předností hra totiž útočí zcela z jiných pozic. Ačkoliv to má hlavní hrdina, Rico Rodriguez, taková holka Jamese Bonda pro všechno, v řídké příběhové omáčce s prosazováním svých sympatických rysů hodně těžké, dokážete se s ním ztotožnit během několika málo minut. Avalanche Studios se podařilo namíchat skvělý mix charakterových i fyzických předností snad všech významnějších akčních hrdinů objevivších se za poslední dekádu na stříbrném plátně - najdete v něm rysy postav ztvárněných Tomem Cruisem, Piercem Brosnanem nebo třeba Antoniem Banderasem, jemuž je mimochodem nejpodobnější. Hlavní je pochopitelně samozřejmá bezstarostnost, s jakou plní jeden zabijácký úkol za druhým a která ho provází od počátků na diktátorským režimem řízeném souostroví až po slastnou hudbu vítězné revoluce. Nemůže si odpustit ani četné hlášky, které nabývají největší peprnosti při dialozích se sličnou agentkou zprostředkovávající vojenský proviant.
Just Cause Jak už to tak v podobných titulech bývá, nikdo vás nehoní ani do ničeho nenutí. Hrozba je sice zdánlivě akutní, ovšem než se rozhodnete pustit se do jednoho z úkolů, klidně se projíždějte po nesmírně rozsáhlém souostroví, jež zabírá takřka tisícikilometrovou plochu. A to už je nějaká porce na objevování. Je sice nezpochybnitelnou pravdou, že si jsou mnohé lokace podobné jako vejce vejci, ale to je přijatelná daň. Asfaltová silnice vedoucí po pobřeží, další cesty vinoucí se do vnitrozemí pod stínem všudypřítomného zalesnění a samozřejmě zablácené stezky směřující za těmi největšími dobrodružstvími. Idylka, řekli byste, ale jen do chvíle, než se pustíte do akce.
Hrozba je sice zdánlivě akutní, ovšem než se rozhodnete pustit se do jednoho z úkolů, klidně se projíždějte po nesmírně rozsáhlém souostroví, jež zabírá takřka tisícikilometrovou plochu.
Just Cause má poměrně jasně vytyčenou hlavní linku s jednotlivými zastávkami v podobě úkoly, které zpočátku dostáváte od svých nadřízených, později pak, s tím jak se plynule dostáváte do vnitropolitické situace, i od šéfů místních partyzánských skupin. Většinou jde o prozaické zneškodnění pohlavárů či zničení určitých statků, což by na dlouhou dobu nemuselo působit nutně zajímavě, nicméně buďte ujištěni,Just Cause že mise je vždy natolik atraktivně zabalená, abyste vůbec měli chuť znuděně zívat nad stereotypností. Je jen a jen na vás, zda se rozhodnete plnit výhradně hlavní porci úkolů - pak se ale připravte na relativně lineární akci, při níž vás bude akorát štvát, že mezi zadáními jednotlivých misí budete muset několik minut přejíždět a také na brzký konec. Je naprosto evidentní, že tvůrci počítali s touhou hráčů pořádně si dobrodružství užít. Pochopitelně lze zběsile sprintovat k cíli a v takovém případě budete plus mínus za deset hodin hotoví, ale jde to i jinak. Nespěchat a vychutnávat - ostatně jste přeci v Karibiku - s takovou se klidně můžete dobrat dvoj i trojnásobku herní doby, aniž byste nějak výrazně museli ohrnovat nos.
Na nedostatek nabízených činností si totiž stěžovat nelze. Vedle obligátního hledání "secretů" a chvilkových zpestření v podobě nejrůznějších závodů tu totiž najdete i několik mocenských toužících po moci na ostrově, s nimiž někdy spolupracujete i v rámci hlavního děje, ale jejich primární funkce je co možná nejvíce vás zaměstnat na vedlejší koleji, a tím připravit náležité útočiště pro dalšíJust Cause důležité výpady. Vysvětlíme. Na obří mapě naleznete desítky, ba rovnou stovky vesniček (nechybí ani několik velkých a kýčovitě osvětlených měst), v nichž se snaží převzít otěže jedna z mocenských frakcí. A to se rozumí, že bez pořádně krvavé potyčky, v jejímž čele s praporem nezávislosti stanete, to nepůjde. Přebírání jednotlivých vesnic pod kontrolu guerilly či riojského kartelu pak probíhá veskrze shodně a je to jeden z mála aspektů hry, kam se po čase vkrádá mírný stereotyp. Prakticky vždy totiž musíte zlomit odpor policie, zneškodnit několik jejích barikád a vztyčit tu "správnou" vlajku. Není to nic těžkého a výhody jsou nasnadě. Vedle potěšující okolnosti, že vám pomoc sympatizující frakci přinese další útočiště (zbraně, lékárnička, ukládací funkce), tak povětšinou přinese další várku vedlejších úkolů. Jejich úspěšným plněním ještě více zvyšujete vliv frakce v dané oblasti a výhody v podobě lepší výbavy na sebe nenechají dlouho čekat.
Nesmí chybět ani oblíbený bod každé GTA-like hry a sice (nedovolené) používání všeho, na co narazíte. Just Cause Ano, mluvíme zde o dopravních prostředcích všeho druhu. Auťáky už dnes nikoho nevytrhnou a v Just Cause jsou si navíc dosti podobné - vizuálně i funkčně. Jasně, poznáte rozdíl mezi náklaďákem a starou amerikou, ale hlavní těžiště je úplně někde jinde. Pro někoho snad v možnosti pořádně si zašpásovat v rychločlunech, k čemuž jsou kanály mezi jednotlivými ostrůvky či otevřené moře jako dělané. Vyblbnout se dá i v krásně ovladatelných vrtulnících a letadlech. Minimálně vyhlídkový let se nedá nedoporučit, my jsme se překrásným a naprosto nezkresleným výhledem shora kochali velmi dlouho a šlo o moc příjemný zážitek. Ke vzduchu se váže i Ricův padák - vězte, že letů volným pádem si užijete dosyta, na jejich konci se pochopitelně vyplatí rozepnout padák a někam si to hezky doplachtit. Nejlepší na tom je, že vůbec netřeba řešit kam. Lze si vypomoci i speciální serepetičkou, jakýmsi příchytným lanem, s nímž efektně přistanete přímo na střeše vybraného vozu. Podle mapy se na kýžené místo tak jako tak dostanete. Jelikož pracujete coby agent, můžete využívat i milých služeb rozvědky. Tou bezesporu nejlepší je zásobování. Ve chvíli největší Just Cause nouze, kdy jste se shodou náhod ocitli na opuštěném místě a nikde nikdo, stačí zavolat velín a za několik sekund máte přistavenou motorku, ozbrojený jeep, loď nebo poletuchu. Všechno sice ne hned zpočátku, ale časem se k tomu propracujete. Co se zbraní týče, dají se odbýt několika slovy. Najdete jich tu velkou spoustu, ale v podstatě je vůbec neřešíte. Účinky nejsou kdovíjak diferenciovány, tudíž budete většinou střílet tím, v čem jsou zrovna náboje. Celou srandu pak zpestřují granáty a výbušniny.
Auťáky už dnes nikoho nevytrhnou a v Just Cause jsou si navíc dosti podobné - vizuálně i funkčně. Jasně, poznáte rozdíl mezi náklaďákem a starou amerikou, ale hlavní těžiště je úplně někde jinde.
Takže již znáte hrubá základy, na nichž je vystavěno to nejdůležitější - samotná hratelnost. Jaká je? Jedním slovem arkádovitá. A to tak, že větší show bez výraznějších mantinelů jste asi ještě neviděli. Negativisté by řekli, že je tu všechno akorát na efekt, ale ono to funguje, přátelé! Fyzikální model vozů či letadel je maximálně zjednodušen, auta jdou ihned do smyku a jezdí nesmírně rychle, přičemž pocit ze svižné jízdy se autorům podařilo převést i na hráče. Řízení je tak v hustém provozu a na méně přehledném horizontu vskutku adrenalinovou výzvou. Stejně tak dopadly přestřelky, až si občas připadáte jako Achilles bez zranitelné paty. Rico snese rej kulek jako nic a pálí dál. Abychom učinili spravedlnosti zadost, musíme přiznat, že akční pasáže nám občas přišly přeci jen až moc frenetické a nepřehledné. Zábavu však nijak nebrzdí.
Klady a zápory
Just Cause
Plus Čirá hratelnost
Plus Exotické prostředí
Plus Volnost,v níž se neztratíte
MínusMalá rozdílnost vozů a zbraní
MínusNedokonale doladěno
Ve spojení s grafickým zpracováním lze vyjadřovat akorát slova úcty, protože hra, ačkoliv se tvůrci museli kvůli obří rozlehlosti omezit co se detailů týče, vypadá vážně k světu a evokuje krásné vzpomínky na Far Cry. Efekty se sluncem, které se při svém západu romanticky odráží na hladině, opět patří k zapamatováníhodným momentům. A je jich víc! Jediné, co hatí naši radost, jsou vysoké nároky na hardware, především operační paměť a grafická karta dostávají pořádně zabrat, ale tak už to bývá.
Fyzikální model vozů či letadel je maximálně zjednodušen, auta jdou ihned do smyku a jezdí nesmírně rychle, přičemž pocit ze svižné jízdy se autorům podařilo převést i na hráče.
Pro mě je Just Cause jednou z nejlepších her roku, a to říkám při vědomí, že okopírovala léty osvědčený koncept. Ovšem i to, jak již bylo nastíněno, je velkým uměním, kterého se Avalanche Studios zhostili na jedničku. Na osvědčeném základu se jim podařilo stvořit osobitou hru, jíž je radost hrát. Čas u ní ubíhá jako v jiné dimenzi, což je podle mého hlavní, takže ještě rád odpouštím těch několik chybek a vřele doporučují.
HODNOCENÍ Bonusweb.cz : 87 % MÉ HODNOCENÍ : 94 %